Prečo treba na jeseň behať pomaly ?

jesenny beh_beh na jesen

Dnes si napíšeme niečo o Jesenno-zimnom období, kedy nám skončili všetky súťaže. Väčšina z Vás sa cíti možno trošku vyčerpane, možno ste pozitívne naladení zo splnených bežeckých snov, niekomu možno trošku chýba ďaľšia motivácia. Po súťažnom období by si mal dať každý bežec aspoň 1-2 týždne úplne voľno od behania. Nehovorím, že nemáte robiť nič, robte všetko možné len nebehajte. Chceli ste si ísť zatancovať, zaplávať, alebo na crossfit,… ak mate chuť nerobiť nič dajte si saunu, wellness,… Čokoľvek vás láka mate 2 týždne čas.  Je to potrebné hlavne z dôvodu regenerácie. Niekedy musí naše telo aj oddychovať.  Tieto 2 týždne regenerácie napomáhajú odstrániť patologické zmeny únavy našeho teľa.

relax-hero-2

            Po 2 týždňoch ,,leňošenia” ideme dotoho. Čo by som mal behať v chladnom počasí, ostrom vzduchu a väčšinou skoro ráno ešte pri mesiaci alebo po práci tak isto v tme ? Jesenno-zimné obdobie sa nazýva prípravné obdobie. Úlohou tohto obdobia je zvýšiť funkčné možnosti viacerých orgánov a systémov organizmu. Toto obdobie je charakteristické dlhými nekonečnými behmi. Stúpa objem zaťaženia, na druhej strane klesá intenzita. Mali by sme si dať volno od intervalových tréningov, kľudne stačí 1x do týždňa. Tvoriť základy, z ktorých budem potom počas súťaží čerpať energiu a silu na prekonanie cieľov. Počet kilometrov by sa mal zvýšiť, môžete si skúšať  pridávať či už po 500-metroch alebo 2-km týždenne je to na vašom zvážení a výkonnosti. Veľmi účinný je beh – hra s rýchlosťou. Bežím si po rovinke cítim sa super a zrazu zrýchlym neriešte čas, proste pocitovo zrýchlite a potom spomaľte. Vidíte nejaký výbeh, vybehnem ho rýchlejšie, vidím schody tak šup hore a makám :)… Pozorujte svoju techniku. Teraz je vhodný čas zaradiť do tréningu aj plávanie na zvýšenie kondície a kompenzácie. Tak isto vám to pomôže v bežeckej vytrvalosti. Vhodné je zaradenie silových cvičení. Nechcem povedať,že chodťe do posiľovne a naložte si ťažké činky . V dnešnej dobe je viacero skvelých trénerov, ktorí  vás naučia základné silové cvičenia , alebo kľudne sa prihláste na skupinový CORE tréning či crossfit.

Sheruns thursday 14707819_1432466966781640_7343828233718724510_o

Prajem Vám krásne jesenné behy 🙂 , užívajte si ich a myslite nato, že v tomto období je dobré behať v regeneračných zónach čiže žiadne také, že Vaša srdcová frekvencia bude nad 150 úd./min. – samozrejme, že to je individuálne v závislosti od pohlavia, veku a genetických predpokladov. 

 

Teri.